03/09/1403  
 
۱۳۹۱/۰۶/۰۶ ۰۹:۵۳
طبقه بندی:
  • اخبار سازمان
  • فضای کسب و کار
چچ
روزانه 40 میلیون ساعت در ایران صرف بازی‌های رایانه‌ای می‌شود

گزارش اختصاصی تلنا

روزانه 40 میلیون ساعت در ایران صرف بازی‌های رایانه‌ای می‌شود

با توجه به رشد 5 درصدی بازار بازی‌های رایانه‌ای تا سال 2014 درآمد این صنعت به 93 میلیارد دلار می‌رسد.

تلنا: با توجه به رشد 5 درصدی بازار بازی‌های رایانه‌ای تا سال 2014 درآمد این صنعت به 93 میلیارد دلار می‌رسد.
به گزارش خبرنگار تلنا،در حال حاضر 20 میلیون بازیکن بازی‌های رایانه‌ای در کشور ما وجود دارد که بر اساس آمار بدست آمده به طور متوسط دو ساعت گیم بازی می‌کنند اما متاسفانه سرمایه‌‌گذاری مناسبی برای کسب درصدی از این بازار جهانی فعال از سوی دست‌اندر‌کاران انجام نشده است و نتوانسته‌ایم از این پتانسیل بالا بهره‌برداری کنیم.
با وجود اینکه اخیرا مسوولان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مرکز رسانه‌های دیجیتال با ورود به این حوزه سعی در اجرایی شدن برنامه‌هایشان برای پیشرفت‌های قابل توجه در این زمینه دارند اما، واقعیت این است که صنعت بازی‌های رایانه‌ای در ایران فاصله زیادی با صنعت بازی‌های رایانه‌ای در دنیا دارد. که وجود بخش‌های مختلف در این زمینه و عدم همکاری مطلوب آنها به این فاصله دامن می‌زند. این فاصله تا اندازه‌ای است که حتی تولیدات بومی در این زمینه مانند گرشاسپ، میرمهنا، قلب سیمرغ، سیاوش و بسیار دیگر از این بازی‌ها نتوانسته‌ایم در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.
بهروز مینایی مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه بیش از 40 سال است که حضور بازار بازی‌های رایانه‌ای خارجی در ایران می‌گذرد دراین باره می‌گوید: در حال حاضر 20 میلیون بازیکن بازی‌های رایانه‌ای در کشور ما وجود دارد و هر کاربر در ایران به طور متوسط دو ساعت گیم بازی می‌کند که این امر فراگیری رسانه بازی‌های رایانه‌ای را نشان می‌دهد.
با توجه به آمار ارایه شده از سوی مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای می‌توان گفت: روزانه 40 میلیون ساعت در ایران صرف بازی‌های رایانه‌ای می‌شود که نشان از پتانسیل بالای ایران در مصرف بازی‌های رایانه‌ای دارد.
با این حال یک کارشناس بازی‌های رایانه‌ای در این باره اظهار می‌دارد، مهم‌ترین دلیل بر سر راه بی‌رونقی بازار باز‌ی‌های رایانه‌ای، موانع زیادی از جمله بالابودن هزینه تولید بازی‌های رایانه‌ای در کشور به نسبت سایر کشور‌های دنیا‌ست.
وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر سینماگران به خاطر مباحث اقتصادی وارد این بازار پرسود نمی‌شوند گفت: هنوز این صنعت در کشور به سودآوری نرسیده تا تهیه‌کنندگان سینما به این بازار وارد شوند.
با این حال به هزینه بالای تولید بازی‌های رایانه‌ای در کشور باید عدم جذابیت این تولیدات در مقایسه با نمونه‌های خارجی و خلاء فرهنگ‌سازی در این زمینه را اضافه کرد و یادآور شد با حذف این موانع و مشکلات شاید بتوان در آینده ما نیز درصدی از این بازار پر سود را نصیب خود کنیم.

منبع:
آدرس کوتاه شده: